ALLE INGREDIËNTEN VOOR EEN EXPLOSIEVE MIX

25 augustus 2018 - Nairobi, Kenia

Wie denkt dat dit alleen maar leuk is, die heeft het mis. Ik geef toe, ik zit nu totaal relaxed in mijn blauwe stoel bij de koninklijke, de eerste maaltijd en malariapil achter de kiezen.

Maar de afgelopen weken waren als het lopen van een marathon. Ik heb de indruk dat dat niet alleen voor mij geldt in deze family off five. De kids hebben nog, met iedereen die ze mogelijkerwijs zouden kunnen missen komend jaar, afgesproken, gespeeld en gelogeerd. Ook verder waren zo’n beetje alle regels overboord. Gezond eten, nee. Snoep, ja. Op tijd naar bed, nee. Dat, en twee ouders die op de grenzen van hun kunnen opereren, en je hebt alle ingrediënten voor een explosieve mix compleet.

Gelukkig heeft Paulien de reis, het inpakken, en alle noodzakelijke aankopen tot in detail georganiseerd, en de marsroute tot het einde volbracht. Inclusief het inpakken, verhuizen en opslaan van onze spullen. Het onderhoud en de verhuur van het huis hebben we ook grotendeels kunnen afronden. Mijn moeder hebben we in haar nieuwe onderkomen goed verzorgd zien worden en mijn vader, ontslagen van een groot deel van zijn te zware taak als mantelzorger, wat zien aansterken. Dat voelt wel echt fijn vlak voor onze langdurige afwezigheid.

Kortom, als team hebben we de finish, of eigenlijk de start gehaald. Vanaf nu is het wij vijven op avontuur. De druk van de voorbereidingen is eraf, de vermoeidheid moet er nog een beetje uit. Maar onze reis is begonnen. World, here we come!

Chris

1. Jan:
    25 augustus 2018
    En nu zo snel mogelijk proberen aan te passen aan de afrikaanse snelheid. als dat je lukt;-)
  2. Remco:
    Bon voyage!
  3. Anna Simone:
    25 augustus 2018
    Wow, well done guys!! Wishing you all a wonderful start to your journey!! Looking forward to your staries and photos!!
  4. Steve:
    Strakke voorbereiding!
    Geniet van het avontuur...met en van elkaar...
  5. Monique:
    25 augustus 2018
    Wat een ontzettend leuke schrijver ben je Chris😊
    Ik kijk nu al weer uit naar het volgende verhaal.
    Heel veel liefs, Monique
  6. Rianne van der Heijden:
    25 augustus 2018
    Mooi, geniet van de prachtige voorbijtrekkende natuurfilm in Afrika! Uitrusten? .... de hele dag toch? ;)
  7. Huub:
    25 augustus 2018
    Wij wensen jullie heel veel plezier. Goede reis!
  8. Vera schopman:
    Lieve alle 5!! Hier mam, oma, Vera vanuit zuid spanje:
    We hebben even gezwaaid toen jullie hier zo’n beetje overvlogen 🤨 gek idee dat jullie nu al daar zitten, maar ga lekker genieten en ontspannen , zou ik zeggen! Ook wij genieten hier met Carlijn, Kasper en Oscar ....... vooral de zee is heerlijk! Veel liefs!
  9. Susanne:
    25 augustus 2018
    Geniet van Afrika! Maar dat zal vast lukken!
  10. Sylvia Boston:
    25 augustus 2018
    Wat een genot om je verhaal te lezen Chris, de leuke manier van schrijven boeit enorm en vraagt naar meer. Het gevoel alsof ik aan een spannend boek begonnen ben. Fantastische samenwerking met de voorbereidingen en nu dan eindelijk...de reis! Ben benieuwd naar wat jullie gaan beleven en veel plezier gewenst. Groetjes en op naar het volgende hoofddstuk !
  11. Georgette en Sybren:
    25 augustus 2018
    Een geweldig spannend avontuur, en voorbereidingen zijn altijd heftig. Geniet ervan groetjes van ons
  12. Rob Early:
    Sure!
  13. Marco:
    25 augustus 2018
    Klinkt goed Chris! Fijn dat je een goed gevoel en een zorg minder over je ouders mee kunt nemen op reis, kan ik mij voorstellen. Heel veel plezier en succes tijdens de eerste reisdagen en ik zie de volgende reisverslagen met belangstelling tegemoet!
  14. Rieteke:
    25 augustus 2018
    Top dat jullie dit faan doen en durven! Geniet ervan en ik ben benieusd naar de verhalen Rieteke
  15. Carla Huisman:
    25 augustus 2018
    Na alle zorgen en stress, nu nog even landen op beide benen en dan zul je pas gaan realiseren dat het allemaal echt is.
    En als dat besef er is, dan heerlijk genieten. Dit wordt n avontuur voor alle 5 om nooit meer te vergeten!
    Liefs Fred en Carla
  16. Debby Kieboom:
    26 augustus 2018
    lieve allemaal, ik wens jullie een fantastisch avontuur en ga jullie zeker volgen! Veilige reis. Liefs Debby
  17. Mariette vd Wulp (long time ago) 🐎:
    wauw gaaf enjoy! groet Mariëtte
  18. Patricia van Mispelaar:
    26 augustus 2018
    mooi geschreven!! een fanatstische reis gewenst, enjoy!!
  19. An:
    26 augustus 2018
    Mooi verslag! Dit ziet er al echt uit als Afrika. Het begin van een heel bijzonder avontuur.
  20. Ank Molendijk:
    27 augustus 2018
    Wat leuk paulien en de rest van de familie ik hoorde van patricia over jullie reis veel plezier
  21. Paul Paridaen:
    27 augustus 2018
    Wij wensen jullie ook een hele goeie reis toe, met veel avonturen. We kijken uit naar jullie komst in Australia. Veel plezier!